Blog Google Optimize

Google Optimize: Websites optimaliseren op detailniveau

Wil je aanpassingen aan je website doen, waarmee je bijvoorbeeld het aantal bezoekers vergroot of meer verkopen realiseert? Maar twijfel je nog of deze aanpassingen wel goed uit gaan pakken? En besluit je ze daarom maar uit te stellen? Dan komt Google als geroepen met haar nieuwe GRATIS functie: Google Optimize.

Wat is Google Optimize?

Met Google Optimize heb je de mogelijkheid om meerdere versies van één webpagina te maken en deze naast elkaar te testen. Ook wel A/B testing genoemd. Op deze manier kun je makkelijk inzicht krijgen in welke versie het beste aanslaat bij je doelgroep. Zo ben jij verzekerd dat je de juiste veranderingen doorvoert.

Je kunt zelf aangeven wie jouw geoptimaliseerde pagina(‘s) te zien krijgen. Hiervoor stelt Google diverse targeting opties, oftewel specificaties, ter beschikking. Hiermee stel je jouw doelgroep(en) samen.

Google Optimize en campagnes draaien

Adverteer je op Google? Een goede landingspagina kan dan niet ontbreken. Dit is een pagina op je website waar je jouw bezoekers naartoe leidt als ze op jouw advertentie hebben geklikt. Maar wanneer weet je nu ècht zeker of hij optimaal presteert? Google Optimize helpt. Test verschillende versies van één pagina en bekijk de resultaten in een overzichtelijk rapport. Door Google Optimize te gebruiken bij het draaien van je campagnes bespaar je geld en werk je gerichter naar je doelen toe.

Hoe lang duurt een experiment?

Google adviseert om het experiment minimaal 2 weken te laten lopen. Deze looptijd geeft Google de kans om rekening te houden met terugkerende bezoekers. Het experiment kan eerder beëindigd worden als de ene variant ten minste 95% beter scoort.

Zelf experimenteren

Wil je zelf aan de slag met Google Optimize? Je kunt vandaag al gratis aan de slag. Ga dieper in op de details, optimaliseer en profiteer!

En heb je hulp nodig? Fly Webservices helpt jou graag bij het ontwikkelen van sterke webpagina versies.

Ander leesvoer: